Självmordsstatistiken toppas av just VÅRA diagnosbarn

Det mest allvarliga terrorhotet mot våra barn – det kommer från negligerande myndigheter!

2010-2014 skedde det 1411 dödsfall i trafiken. 4 dödsfall p.g.a terrordåd. Och 7486 självmord.

Självmorden bland unga överrepresenteras av unga – och även riktigt unga – med ADHD, autism m.m och omkringliggande svårigheter och följder av npf som mobbing och depression relaterad till NPF-diagnoserna, med de mindre kända diagnoserna som ätstörningar o.s.v. Inte bästa länken, men sök gärna själva. Larm om fler självmord.. 2013. Orkar faktiskt inte leta reda på den mest aktuella artikeln till er f.n. Självmorden verkar dock ha minskat något. Såg jag på en länk.

Läs artikel av diagnosmamman – i dubbel bemärkelse – och Supermorsan och människan Madelein Larsson Wollnik om den dödsfruktan också andra föräldrar går igenom, när ens lilla diagnosbarn bara ser döden som en utväg ur smärtan: Jag älskar dig till månen och tillbaka

Under ett år i mitt eget nätverk med föräldrar till npf-barn fick jag tyvärr ta del av minst fyra föräldrars sorg efter deras barn hade lyckats dö. Jag har också stått vid egen sjuksäng då dotterns vänner larmat mig om att det var allvar! Något som är oerhört svårt att ta in med all den kärlek till sitt barn som man gett och sagt; ring mig dygnet runt, mitt barn.

Men Ranya  ❤ och dotterns ex-pojkvän lyckades bryta igenom till mig om allvaret – och dottern hade inte vaknat dagen efter om jag inte fällt ner allt mitt mentala försvar mot det mest fruktansvärda om dödliga 30 enheter insulin.

mother-and-daughterVad kan jag säga mer – än att..

Ja, jag vet inte? Ni vet, när man gjort allt, inte fått hjälp, fortsatt göra allt. Och det plötsligt kan bli verklighet.

Vad har man egentligen kvar att uttrycka när förtvivlan sitter i varje nerv i kroppen?

Mvh hälsning, Victoria, ytterligare en diagnosmamma – i dubbel bemärkelse. Och nu tror jag att dottern är trygg i några veckor, efter en del ståhej. Det handlar inte om årtal när något händer, när man har ett barn som mår dåligt. Man måste alltid vara på sin vakt, även framöver. Välsignar att jag, vi har stöd i kampen som vi aldrig ger upp! ❤

0 Responses to “Självmordsstatistiken toppas av just VÅRA diagnosbarn”



  1. Kommentera

Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


