Återkoppling kan få en att flyga!

Detta fina räddar hela min dag och motiverar mig till att våga ge igen, som vanligt utan att låtsas vara perfekt. Att låtsas är ”min sämsta gren” – autismpersonlighet där. För hur gör man är man ljuger? Där skulle mina ord ta slut.

Berättar ibland om mail med uppskattning som jag fått – oftast mer privat  – för att se det igen och stärka mig med att det är på riktigt. Vill påminna alla om att försöka skicka respons till någon som berört! 

Skiter i om jag beter mig som en bekräftelse-junkie! Vilka är det inte, men måhända mer slutna än jag? So Just Do It! Blir lite mer vind i håret av vågad kommunikation!

Nylästa mailet som gav mig både leende och lust.. ”Du känner inte mig, men jag bara MÅSTE skriva till dig. Googlade på adhd och fann din blogg. Gode gud så bra du skriver! Jag fastnade en hel natt, läste och läste.. Mycket givande! [..] Hur som helst, ville bara skicka cred till dig, och tacka för en fantastisk blogg. Du skriver så bra, det blir lätt att förstå komplicerade ämnen.”

Ett själadjupt tack för inspiration
som peppat mitt mod, just när jag behövde det, P.
Önskar dig allt gott!

Mvh Victoria

Flyg på dina vänners vingar när dina egna armar börjat bli trötta!

Flyg på nya eller gamla vänners vingar när dina egna armar börjat bli trötta!

2 Responses to “Återkoppling kan få en att flyga!”


  1. 1 Annelie december 14, 2015 kl. 1:21 e m

    Hej!
    Du känner inte mig heller, men nu vill jag också skriva en rad!
    Följer din blogg och dina ord, som värmer och tröstar i en upponervänd värld. Tänk att man inte är ensam ändå ❤
    Jag fick en tankeställare av ditt inlägg… Och en påminnelse som jag verkligen håller med om, men inte är så bra på själv. Jag tar som för givet att andra vet om hur duktiga, snygga, bra och snälla dom är, fastän jag själv vet hur överlycklig jag blir om någon säger något fint till mig.
    Så TACK för att du skriver, med ord och mod!
    Kram!


Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


