Lägg av med att fördöma och fördumma mig!

Jag blir faktiskt jävligt irriterad av kritik om att jag postat inlägg på facebook sent på natten. Nu är klockan 04:26. Ooh vad hemskt att någon kan vara vaken då?

Men låt mig vara ifred. Det är tillräckligt bra att jag orkar blogga eller tänka ens. Hur länge jag sedan sover varierar. Behöver egentligen inte så mycket sömn. Men man ska tydligen alltid ha samma dygnsrytm som ”alla andra”. Jag har fått skapa mitt eget liv, med egen mening, med egna uppgifter. Då gör jag det som det passar.

Nu kan jag t.ex utan att vara skittrött gå in och kolla av blodsockervärdet på mitt diabetesbarn som är här hemma här den här helgen.

Jag gillar att sitta ensam – på natten är det perfekt för mig.

Ibland går jag och lägger mig innan nio på kvällen. Ibland sitter jag uppe lääänge – och sover sedan 6 timmar. Vad faen är problemet?

Det är kritikernas problem – inte mitt! Så skaffa egna liv istället. Jag har, om man ser det statistiskt med plus och minus när jag väljer att gå och lägga mig – sammantaget en helt perfekt dag och natt. Och ja – jag får dagsljus.

I det gamla Gôteborg säger vi så här: Ge fan i mig! Låt mig vara ifred.

– Come with some Cupcakes – eller dra!

Cupcakes-cupcakes-33338461-1366-768

Med vänlig hälsning Victoria som har nog med mitt utan massa kassa ”försigpåare”.

 

9 Responses to “Lägg av med att fördöma och fördumma mig!”


  1. 1 Anarkoautism november 23, 2015 kl. 2:13 e m

    Men vad är det med folk? Ser de det som en plikt i livet att uppfostra vuxna människor med NPF (jag gissar att de inte kritiserar alla som postar facebookinlägg på natten men vad vet jag.) Någon borde uppfostra dem pga helt saknar hyfs.

    • 2 Ann Pettersson november 23, 2015 kl. 8:37 e m

      Precis som anarkoautism skriver, jag har svårt att tro att man skulle skälla på ”friska”människor om dom valde att vara vakna sent. Vad glad jag blev att jag hittat tillbaka till din blogg. Bloggar själv om Psykisk Ohälsa.

      • 3 Victoria Qvarnström december 17, 2015 kl. 8:15 e m

        Precis. Kände mig ganska skrutiniserad, grundligt och ifrågasättande granskad – om än på en fantastisk arbetsträningsplats! För att om jag gjorde något mer udda så var det som ”ja ja, hon har ADHD” medan anställda kunde tappa bort mobiltelefoner och arbetsplatsnycklar och det liksom var OK, som en charmig personlighet..
        Har lagt till din blogg på min NPF-läslista, för DU gör det mer nogsamma arbetet med fakta som jag själv idag inte orkar!

        Facklan slocknar aldrig!
        😀
        Mvh Victoria Qvarnström

  2. 4 Pixiepatrullen november 23, 2015 kl. 2:46 e m

    Såna människor borde få äta gul snö och fundera på om det är prio ett att informera andra om hur man ska leva sitt liv.

  3. 7 ogonrorelseterapi november 30, 2015 kl. 11:33 f m

    Så himla dålig stil av dem! Det är väl klart att du ska kunna lägga upp blogginlägg vilken tid på dygnet du vill!

  4. 8 Anneli december 11, 2015 kl. 3:08 e m

    vad problemet? de kan väl stänga av sin Facebook på natten om de blir störda, fortsätt att skriv snälla du! mvh


Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


