NPF-repriser utan respit

Ledare i Aftonbladet: ADHD-mamman får slåss varje dag
Bra att den här artikeln skrevs och publicerades.

2012 var det annat ljud i skällan – och källfaktan.
Pressen – här är era sunkigaste rubriker om NPF

Men jag blir skrämd av hur många liknande artiklar, upprop och larm vi mest engagerade läst och själva skrivit och agerat för under de senaste, nu kanske tio åren – och fortfarande behövs en sådan här artikel! Själv vet jag inte om jag orkar upprepa den kamp jag förde redan för några år sedan. Men andra tar vid. Tyvärr svider det lite i en diagnosmamma som mig, att det ens fortfarande behövs!

Försöker tänka på att allt som inte går bakåt kanske kan föra framåt? Det går dock lite väl trögt, när en Ledare i Aftonbladet kommer 2015.

Mina tidigare inlägg om Aftonbladet, som varit en av de värsta för att motverka folkbildning om drabbades utsatt – är inte lika (in)smickrande för den kvällsavisan. AB finns med här, någonstans, men jag tog bort taggmarkering..
Fördomar om NPF

Fördumning

Eller innan Sanna Lundell tog sig i hampan

Sisyfos fick i evighet knuffa det tunga stenblocket till toppen – bara för att det skulle rulla ner på andra sidan berget igen. Så när pressen vänder på samhällsdebatten igen, så har stenblocket rullat ner igen..

sisyfos

Mvh Victoria

0 Responses to “NPF-repriser utan respit”



  1. Kommentera

Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


