Välkommen till diagnos-landet!!

Välkommen! Så brukar jag och mina vänner som har ADHD eller annan neuropsykiatrisk(NPF)-diagnos gratulera någon som just fått sin diagnos! Vi vet själva hur stort det är att allt plötsligt faller på sin plats – och man då förstår att man inte gjort något fel, så som man känt hela livet. Några inlägg av mig om ADHD-diagnosen:

ADHD i bilder

ADHD i bilder – information som både barn och vuxna kan ta till sig – 2008
Odiagnostiserad ADHD – stulna år
Lättnad av ADHD-diagnosen. Grät av lycka och av sorg
Aldrig för sent – men ändå lite för sent
 – 2012
Låt mig vara 4 år igen för en stund! – 2014

Vill också välkomna hundcoachen Fredrik Sten till ”ADHD-landet” där jag fått så mycket stöd. Både av min multidiagnostiserade familj, andra NPF-bloggare, facebookvänner och från olika fb-grupper.

Här berättar Fredrik Steen själv inlevelsefullt om att han har ADHD:
Ett annorlunda inlägg om Ad/Hd.

Önskar alla i samma situation all lycka på nya (tanke-)vägar!

/Victoria Qvarnström, NPF-bloggare och som brinner för att informera och berätta om NPF och skriver om det som engagerar mig mest.

Fotnot: Är därför också bloggredaktör på min sambos hundblogg. Det har en lång tid känts lättare att skriva om hundar och positiv hundhjälp, eftersom det varit en flerårig jobbig period för alfabetsdottern då vi kämpat oss blodiga. 

– Vi beundrar dessutom Fredrik Steen och hans arbete för lyckliga hundar.

Ett kombinerat inlägg om båda mina största bloggintressen, när något oväntat hände när jag och dottern blev med hund med våra diagnosers ibland störande biverkningar. Om en hjälp på fyra ben:
Rottisen Gunvald lugnade ner vår diagnosfamilj

Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


