Stöket i hemmet – läsarrespons

Haft lite ro att gå igenom läsarkommentarer och vill delge dem i inlägg, för de väcker min igenkänning, leenden och ger tips och inspiration! Här börjar det.

Respons på mitt inlägg: ADHD-hem med en egen berättelse från en bloggläsare

”Såg ut precis som mitt kök gör just nu. Dessutom ett på pricken likadant kök. Att det finns de som kan faktiskt diska ända ned i botten på diskhon och torka köksbordet vid ett och samma tillfälle är för mig ett mysterium!

Har idag lyckats tvätta hela två maskiner efter att ha bokat tvättstugan 5 gånger och missat tiden. Till och med kommit ihåg att ta upp tvätten utan att grannen med nästa tid ringt på! Det händer inte ofta. Det är de gångerna jag ibland kan ha vikta kläder i mina och barnens garderober, när nån snäll granne vikt den åt mig. Annars har jag två tvätt berg! Ett smutsigt i badrummet och ett rent på minst en av sängarna i det extra rummet. Där hamnade det idag. Jättesmidigt varje gång ungarna ska hitta sina fotbollsstrumpor och man måste riva ut allt på golvet och leta en halvtimme och sen inte komma ihåg el orka plocka upp allt man rivit ut över golvet….så man sen glömmer om det är rent el inte och flyttar det till smutsberget istället och börjar boka tvätt-tider…..

Sopor är också skoj…
Det skulle vara direkt sopnedkast under diskbänken! Man får plats med alldeles för få knökfulla soppåsar därinne tycker jag! Att komma ihåg/ta sig för att ta med dem när man ändå går ut verkar vara det allmänna sättet att hantera sopor i hemmet. Försöker fortfarande vid 40 års ålder komma på hur jag ska lyckas med det!

Min äldste son påpekade just för mig att sedan han flytttade hemifrån har jag inte bara damplådor, damphögar och dampskåp. Nu har jag ett helt damprum!!! För inte sjutton är det bara tvätten som åker in där inte. Som en damplåda för lite mer otympliga saker.

Är 40 år, ensamstående mor med 5 barn varav 2 bor kvar hemma. Diagnos ADHD vid 37. Medicinerar med Metamina och jämfört med hur kaoset såg ut före det så är det helt fantastiskt välorganiserat idag. Men, som sagt, mysterierna kring disk, tvätt, damprum och sopor kvarstår.

Hittade just din blogg och har skrattat igenkännande flera gånger redan.

Tack för att du delar ditt liv så jag fick göra det.

Johanna”

2 Responses to “Stöket i hemmet – läsarrespons”


  1. 1 Anarkoautism maj 12, 2015 kl. 5:21 e m

    Jag bokar alltid den tvättid som är senast under dagen, så att det inte är någon som ska ha tvättstugan efter mig. På så vis har jag hela natten på mig om jag skulle glömma bort tvätten. Har också hänt att jag vaknat mitt i natten och kommit på att jag glömt ta upp tvätten…

    • 2 Victoria Qvarnström maj 12, 2015 kl. 5:50 e m

      Känner jag igen. Men bara om jag bokat samma dag.
      Men nu har vi tvättmaskin inne – och jag tvättar mycket – för att jag kan. Då menar jag att jag KAN, förmår att hantera uppgiften på det begränsade utrymmet. Plocka in tvätten däremot ingår inte i proceduren..
      🙂 V


Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


