PS: Jag har VÄRLDENS ångest

En mig närstående har blivit akut sjuk – och jag har efter de här akuta vakdygnen börjat landa i att det kanske inte går över helt.

Hur finner man sig tillrätta med något man blir spyfärdig inför att bara nudda tanken vid?

Pust. Snälla Livet, kan vi backa drygt en vecka? Nu går det inte att varken slappna av eller att vila sig i kraft. FCK FCK FCK FCK FCK FCK FCK FCK FCK FCK FCK FCK FCK FCK FCK FCK FCK FCK FCK FCK..

Måste kunna börja låtsas som jag pallar igen, som jag gjorde de första dagarna. Har inte kunnat förmå min kropp till att gå ut och åka på sjukbesök under de senaste två dagarna. Är urlakad, totalt kraftlös, vilsen och rent vettskrämd.

Snälla – var tog allt vägen?

1024px-Great_Wave_off_Kanagawa2

Fotnot: Min syster låg medvetslös i koma efter hjärtfel. Men kom tillbaka några dygn efter jag skrev detta..

3 Responses to “PS: Jag har VÄRLDENS ångest”


  1. 1 Brollan november 14, 2014 kl. 10:01 e m

    Du behöver inte låtsas orka eller tvinga dig till att orka. Vi gav allt i det akuta stadiet. Där och då behövdes det. Nu behövs det inte! Finns ingen orsak att deppa över att du inte kan ge något när det inte behövs.
    Släpp det/a

    • 2 Victoria Qvarnström november 16, 2014 kl. 1:17 e m

      Nej, det är sant. Jag försöker bara ta tag i resten av livet, det går så trögt. Det har väl varit för mycket helt enkelt. Tack för att du finns och fanns där!! KRAM sis


  1. 1 Min syster Gloria har avlidit | Victorias ADHD - autism - blogg om NPF Trackback vid september 1, 2015 kl. 12:58 f m

Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


