Mina bästa ADHD-inlägg samlade

Åter igen:
För er som inte orkar ta er igenom hela min blogg. Nedan några handplockade inlägg om ADHD. Detta är det som jag själv hade velat läsa en gång – innan min för ADHD-diagnos. Om ADHD ur många olika vinklar.

Var så goda, ett länk-klickarparty!

ADHD i bilder.

ADD – AD(H)D utan hyperaktivitet.

Det finns inget som är lagom med mig.

Min hjärna roar mig. 

Kaospilot vid ADHD.

Odiagnosticerad ADHD – stulna år.

Uppsökande verksamhet.

Lättnad av ADHD-diagnosen.

Att lyckas tvätta.

ADHD-hem.

Arbetsytor och ADHD.

Peppdag.

Kastar mig ut igen.

Väverskan.

Aldrig för sent – men ändå lite för sent.

Låt mig vara 4 år igen för en stund!

Fullt ös medvetslös – ADHD.

Utbränd och vidbränd.

Jag vill bli särbehandlad.

Allt skulle bli som att jag aldrig haft ADHD.

ADHD – uppfinningsrikt och något jag är glad och stolt över.

Min största styrka är att beskriva.

Autist – ja visst. Glömde kolla det närmare..

Lära vid ADHD.

ADHD-föräldrar. 

Om alla ”neuropsykiatriska personligheter” strejkade då?

Asperger och ADHD finns kvar i evolutionen av en orsak.

Samhället dödar det Darwin stöttar.

När har man diagnos?

ADHD underdiagnostiserat.

Diagnosjämförelser.

Utan (H)järnkoll – krossade likar.

Dolda funktionsnedsättningar – är just dolda. OK?

Att riskera mista sitt enda hemspråk – kommunikation på ”autistiska”.

Sveriges skam har slagit oss till marken.

En viktig artikel med de tyngsta.

Varför bråka om npf-diagnoser?

Flickor i riskzonen.

Tidiga tecken hos osynliga flickor.

Tjejerna som blir offer och miss(be)handlas.

Impulsivitet – och bra eller dåliga beslut – relationer.

ADHD och hormonkänslighet.

Den kända biologin i hjärnan vid ADHD. 2012

Kortkort om ADHD och hjärnan.

Vilja sviker men hopp för evigt

Riksförbundet Attention om ADHD. Kontakta gärna en lokalavdelning av ATTENTION om du har frågor. ”Riksförbundet Attention är en intresseorganisation för människor med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar som t.ex ADHD, Aspergers syndrom, Autismspektrumtillstånd, Tourettes syndrom och OCD.”

1 Response to “Mina bästa ADHD-inlägg samlade”


  1. 1 ogonrorelseterapi oktober 26, 2014 kl. 2:18 e m

    Reblogga detta på ogonrorelseterapi och kommenterade:
    Här delar jag med mig av Victorias mycket informativa blogginlägg om ADHD/ADD.


Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


