När det blir pannkaka..

saltEn novemberdag 2012, skulle jag göra pannkakor och vispade smeten. Tänkte hälla ner saltet i smeten direkt från ströarhålen, lite på känsla – som jag brukar.

Men ångrade mig – tänkte för en gångs skull vara riktigt ordentlig och mäta!

Hällde istället saltet från det stora hålet ner i handen för att se hur mycket jag tog.

Det gick som synes lite fel.

Vad jag inte såg var vad som hände på andra sidan – där saltet samtidigt rann ut genom handen – rakt ner i bunken.

salt-vy

Det blev alltså totalt misslyckat att försöka ta kontrollen över den pannkakssituationen.

Men om jag tagit kontroll över saltkaret och gör som jag brukar, utan mått och recept så gör jag en god pannkssmet – på känsla. Får det vara OK eller?

3 Responses to “När det blir pannkaka..”


  1. 1 jozebelle mars 10, 2014 kl. 6:45 f m

    Ja men ibland vill man ju prova, tråkigt att det inte gick bra…Bättre lycka nästa gång..


Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


