Jag vill vara pigg – peppa mig!

Vet ni vad det värsta är? Det är att allt strul med dåliga handläggare inom kommunen har tagit kraft ifrån mig som mamma, då LSS inte hjälpt oss ett dugg – så som vi har rätt till.

När livet har varit så förbannat tungt belastat det senaste året då vi inte har fått hjälp har jag också tvingats tackat nej uppåt tio gånger när jag blivit kontaktad av folk som velat engagera mig som föreläsare om ADHD ur olika perspektiv. Jag har själv legat otroligt lågt med marknadsföring om föreläsningar, för att jag vetat situationen.

Jag kan skapa vilken föreläsning som helst. Jag har allt stoff i mitt liv.

Tom: ”Om att inse att man är otillräcklig som förälder som inte vet tillräckligt om autism och Aspergers” och beskriva det jag har fått göra steg för steg och hur jag fått påverka mitt tänkande och tagit hjälp av Habiliteringen. ADHD kan jag ju, men jag har ständiga utmaningar.

Jag är så utmattad. Tackade nej till att göra en föreläsning som ADHD-förälder – senast idag. Hade så gärna velat göra den! Materialet finns! Nästan klart! Jag vill knocka med information på ett bra sätt.

Men jag kommer inte undan decemberföreläsningen. Då är jag affischnamn på foldern. Bara råkade bli så för att de gillade min bild – tror jag? Lite färg liksom?


Ska bli intressant att föreläsa för handläggare från Försäkringskassan, LSS, läkare och vårdpersonal. Kommer jag träffa vår gamla LSS-handläggare där? Skit samma. Fler kanske har gjort hennes misstag.

De borde läsa på LSS-lagen istället för att öva in strofer för att slippa belasta kommunen med kostnader.

So let´s go. Nu ska jag förändra världen.

Ilska är också en energi. Jag ska rädda min flicka och alla som henne  – som ingen förstår svårigheterna hos ännu – för att det både är subtilt och nytänkande att flickor som bara är besvärliga faktiskt behöver särskild omsorg med vetenskap bakom – enligt Svenny Kopps ganska nya forskning.

RISE – get yourself together gal – som min engelska mamma Rita skulle ha uttryckt det. Får kraft när jag tänker på mamma – och på min dotter. ❤

Men ni andra får gärna peppa också. Här snackar vi utskêten via valfiskens buk.

4 Responses to “Jag vill vara pigg – peppa mig!”


  1. 1 Lilla Där november 6, 2012 kl. 1:07 e m

    Kära kära kära stora fina lilla du!
    Vi ses ju inte så ofta men varje gång jag läser din blogg känner jag att jag älskar dej!!
    Bara så du vet. 🙂

    • 2 Victoria Qvarnström november 7, 2012 kl. 1:06 e m

      Kommenterat på din blogg. Gu vad jag känner igen mig.

      Jag tycker du är skitbra – en speciell plats i mitt hjärta är alltid reserverad för dig.

      KRAM!!

      Vicki

  2. 3 månica november 7, 2012 kl. 4:09 e m

    pepp pepp
    jag läser din blogg och blir upplyst och berikad.
    jag tänker på fruktförmedlingen och pöser av stolthet över dig. jag tänker på ditt leende och hur du strålar, i bland tänker jag på dig och dig endast. du är
    underbar!

    • 4 Victoria Qvarnström november 7, 2012 kl. 4:13 e m

      Godkände DIREKT din kommentar – men har ingen aaaaning om hur jag ska svara..

      Tack tack tack tack – du fina tjej.

      Ibland passar en klyscha: Vänner är som stjärnor. Man ser dem inte alltid men de finns där. Och strålar, som du. Ja, vi – då rå. 😉

      Vicki


Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


