Jag ska föreläsa med Svenny!

Ja, inte precis ihop med, men dagen innan Svenny Kopp – min dotters läkare vars forskning banat vägen för att se flickorna som förut helt oskyddade fått leva i riskzonen.

-Jätteglad, inte var dag man får ”agera förband” åt en idol.

Såg just programmet(pdf) för konferensen om Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar på CKU – Centrum för Kunskapsutveckling den 12 december i år. Ur programmet:

Det händer rätt mycket både roligt och tyngre just nu – och så klart allt samtidigt.

Denna veckan har det varit två tidningsintervjuer och vardagen och tunga möten med myndigheter. Desto bättre att jag ska föreläsa för just de yrkesgrupperna med handläggare som ibland suger musten ur mig och mitt liv. Jag hoppas kunna bidra positivt till deras framtida yrkesutövande.

Och så en nominering till Årets Miljöhjälte av Min Planet/WWF för min facebookgrupp FruktförmedlingenSveriges första och ännu största fruktförmedling via internet.

Men allt sammelsurium går ändå rätt bra – bara jag får lite tid själv och för att jag faktiskt uppskattar varenda liten stund av livet, med det tunga arbetet som ger utdelning långsiktigt, som att lösa problem för min familj.

Och små opretentiösa ögonblick med mina närmaste – både tvåbenta och fyrbenta.

Här gör tex Gunvald Larsson mig sällskap vid datorn.
Gunvald tror jag är hans mamma och nöjer sig bara han får vara nära.

Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


