Upp igen.

Landet-tycka-synd-om-sig-själv – eooow – där vill jag inte vara.

Från Guldslipsen 1983-84 sång framförd av Robert Broberg med programledarna Gunnar Danielsson och Christian Fant.

”Nedslagen, utslagen, avslagen och skickad till: Landet-tycka-synd-om-sig-själv – eooow – där vill man inte vara.”

Inte varit ute på två veckor. Sommaren är ingen högtid alltid.

Mvh /Blek

2 Responses to “Upp igen.”


  1. 1 Frk Svensson juli 6, 2012 kl. 6:11 e m

    Ajdå. Nu verkar det som att det är på väg uppåt igen eftersom du lagt ut inlägget. Jag har också svårt att ta mig ut ibland. Häromdagen var det supersol och hela dagen och kvällen var varm och solig. Jag tänkte att jag skulle gå ut hela dagen, men tiden bara gick.. Och jag ugglade inne och gjorde ingenting direkt. Usch jag säger igen stämningen man har inom sig. Ingen rolig känsla och jag hoppas du snart blir starkare.

    Jag känner igen mig så mycket när jag läser om bipolaritet. Det blir spännande att se vad utredningen ska visa. Jag får troligen börja i slutet av sommaren om jag har tur.

    Du är så stark Victoria. Jag ser upp till dig och hur öppen du är på din blogg. Jag försöker göra lite samma sak i min men har inte alltid modet.

    • 2 Victoria juli 7, 2012 kl. 11:57 f m

      Jag är inte riktigt i form än, men jag är inte deprimerad heller. Märkligt läge, men jag fattar ju att jag är lite för kraftlös för att det ska vara normalt. Men du har rätt, att jag lade ut inlägget visar på lite handlingskraft långt därinne – ändå.

      Det är mycket spännande att vänta på svar. Kanske ska du säga att du känner igen dig i bipolaritet till utredarna, så de screenar för det också, samt några vanliga ”personlighetsstörningar”. Man kan hamna högt på flera samtidigt eftersom många symptom överlappar. Läst min sammanställning: https://bloggmalplace.wordpress.com/2011/10/01/diagnosjamforelser/

      Jag vet inte om jag är modig med min öppenhet. Ibland tror jag att jag har för dålig fantasi för att ”hitta på” alternativt är det en släng av Aspergers – att det finns en sanning, med mer eller mindre modifikation. Ofta mindre i mitt fall. Jag hoppas vara personlig men har gränser för integritet, jag skriver inte det jag känner är privat. Du gör rätt som följer ditt hjärta i hur du skriver på din blogg, absolut rätt. Man måste kunna stå för det man berättar. Jag gör det i min blogg – fast den var anonym från början faktiskt.

      Lycka till med utredningen! Berätta gärna hur det gått när eller om du har lust.

      Sommarhälsning från Victoria


Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


