Avslut – för nytt.

Är väldigt utnött trött. Orkar bara med min egen lilla ruta i livet – det är mer så nu än vanligt. Vill knappt se andra människor, än mindre frotteras med dem. Är inte så social nu för tiden och ännu mer osocial just nu.

Det som är påfrestande med interaktionen med andra människor är att de kan kräva något, som min respons. Bara det kräver för mycket av mig just nu. Känner mig harmonisk, men har inte så mycket att ge på förfrågan.

Sommar brukar betyda semester för många, så jag tar mig en semester – utan dåligt samvete.  Orkar inte annat heller.

Det är en ganska dyster insikt ändå, att inte orka andra människor. Och jämföra med hur jag var förr. Min ork har mattats med en ganska snäv nedåtgående kurva sedan jag gav allt under tre år senast i försök att återkomma på arbetsmarknaden. Jag tror inte jag kommer återkomma på den reguljära arbetsmarknaden igen. Idag känner jag ju av hur orken tryter och jag är glad för det förhållandevis lilla jag lyckas med.

Gråter inga floder för om ”OM” inte hade funnits.

Ser ganska ljust på framtiden – förhållandevis.

Men nu motstår jag de flesta skrivimpulserna, även på sociala medier. Behöver vila, riva bort gammalt intorkat och bygga upp något nytt inuti.

Einstürzende Neubauten – nedrivande återuppbyggnad.

2 Responses to “Avslut – för nytt.”


  1. 1 Mirjam sandén Weslien juni 27, 2012 kl. 7:43 e m

    Intressant! Förstår, du är vettig Vicki och insiktsfull. Varma kramar / Mirjam

    • 2 Elisabeth Redlig augusti 7, 2012 kl. 1:00 e m

      Vet inte din status just nu – men ta hand om dig. Efter stresskollapsen den 9 juli i Kungsan (ja, det var en pinsam historia med ambulans inblandad) har jag tillbringat min fem veckors semester med att göra minsta möjliga på mesta möjliga tid. Det fungerar utmärkt. 🙂

      Mycket andningsövningar (man glömmer gärna att dra ner andningen till magen) och mindfulness och av med allt som kan bidra till överstimulans (ljud och bild).

      Så, ta hand om dig! Du är ju viktig. 🙂


Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


