Så här väljer jag blogglänkar.

Jag försöker öka på min bloggroll dvs min länklista till andra bloggar nere till höger. Men jag länkar inte till alla som bloggar om npf/neuropsykiatriska funktionshinder. De jag har valt att fokusera på är de som endast fokuserar på npf och i någon mån är matnyttiga med fakta eller metoder eller rena berättelser om npf, som kan vara nyttiga och lärorika för andra.

Bloggar som är mer uppblandade då exempelvis ADHD är ett inslag i en dagboksbeskrivning har jag nog sällan eller aldrig länkat till i länklistan. Istället kan jag välja att göra ett blogginlägg om just ett särskilt inlägg om npf från den bloggen som jag tycker att andra ska läsa.

Idag både skriver jag och länkar till det jag själv hade velat läsa innan min utredning. Då, på den tiden innan diagnos bloggade jag också på mina gamla bloggar, men mer uppblandat. På första bloggen Victorias Silverpenna – mest i förtvivlan och total förvirring om varför jag mådde så dåligt. Sedan på Tankar i Lösvikt med ADHD som en av tio kategorier. Tusen inlägg på två år, lite blandat.

Sedan startade jag denna. Och ett par till, men ville ha en npf-fokuserad blogg man hittade lättare i.

Jag ska en dag sätta mig och gå igenom och öka på länklistan så det finns något för alla.. Om jag inte lagt till just din blogg till listan är det av ovanstående orsaker och inte för att jag tycker att bloggen är dålig. Eller för att jag glömt av i alla ”ska bara”. Och det är ju absolut fullt möjligt!

Mvh Victoria Qvarnström

8 Responses to “Så här väljer jag blogglänkar.”


  1. 1 addadhdallaharlattheter juni 12, 2012 kl. 11:23 f m

    Jag hittar inte min blogg i din lista… kram

    • 2 Victoria juni 12, 2012 kl. 11:40 f m

      ALLTSÅ – jag trodde jag hade länkat till dig, det kändes ju HELT självklart. Hrmpf. TACK för påminnelsen Malene! Försöker att inte rodna av skam nu. 😉 #ADHD

      Fixat – sent omsider. :-O

      KRAM! Victoria

  2. 3 addadhdallaharlattheter juni 12, 2012 kl. 11:50 f m

    Kram tillbaka och jag vill fortfarande verkligen käka lunch med dig någon dag och prata om saker och kanske planera en debattartikel till skolstarten:) hörs på facebook. Kram!

  3. 5 rosafantasier juni 25, 2012 kl. 12:47 e m

    Jag tackar för länkningen.
    Har ungefär samma bakgrund som du i tidigare bloggar, men det är här jag verkligen hittat fokus och även fler läsare än tidigare.
    Som sagt, tack för länkningen.

  4. 7 Lotta Abrahamsson juni 27, 2012 kl. 10:02 e m

    Du kan ju ringa någon dag och faktiskt lära mig hur man länkar till folk…Jag har problem med det där. Fick in en tror jag. Pojkvännens vilket blev lite…ja patetiskt.

    • 8 Victoria juni 27, 2012 kl. 10:47 e m

      Fniss – har inte vi semester nu? Jag har det, men, ändå, lite får man väl blogga?
      Ska lära dig allt jag kan – som björnen Baloo sa till Mowgli. Typ björntjänster?? 😉
      Kram Vicki


Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


