Om dumma ADHD-artiklar.

Så befriande skönt att läsa detta inlägget från någon annan som också är trött på media då jag inte hann blogga idag om tidningarnas klappjakt på ADHD. Det poppar upp massa artiklar om ADHD för närvarande, den ena mer korkad än den andra.

Läs den strålande recensionen länkad ovan.

6 Responses to “Om dumma ADHD-artiklar.”


  1. 1 Sparkler maj 14, 2012 kl. 6:38 e m

    Oj vad jag är hedrad. Jag nämligen tycker att du skriver strålande, så att du refererar till min blogg gör mig jätteglad. Tack.

    • 2 Victoria maj 15, 2012 kl. 8:50 f m

      Du är grym ska du veta. Skickat vidare ditt inlägg som underlag i Debatt på torsdag, för jag vill att de ska ta fasta på hur tidningarna motarbetar en minoritetsgrupp på ett sätt som vore otänkbart om det handlat om en annan grupp utsatta.

      Mvh Victoria

  2. 3 Ann-Marie maj 15, 2012 kl. 3:00 f m

    Tack för att ni orkar reagera. Det finns så mycket åsiktet och det som förvånar mest är att det är så enkelt att ta reda på hur vi har det. Men man verkar få skriva vilken skit som helst! Jag har förneket min diagnos i så många år. Men jag är försiktig och förvånad över hur alla VET hur jag och min son har det och är han inte lite ouppfostrad! Du är ju ensamstående, han har ju ingen pappa! Vanliga åsikter. Det som skrivs i tidningen är sant! Eller!

    • 4 Victoria maj 15, 2012 kl. 8:48 f m

      Man blir chockad, eller nästan inte längre av hur de skriver i Sveriges största tidningar. Och det ska vara välutbildade intelligenta människor? Det skulle vara omöjligt att skriva på samma sätt om andra minoritetsgrupper.

  3. 5 Sparkler maj 23, 2012 kl. 5:51 e m

    Jag såg er i Debatt. Tycker det är tråkigt att ni fick så lite tid att vidareutveckla era tankar. Men du kom med bra synpunkter.

    • 6 Victoria maj 24, 2012 kl. 2:15 e m

      Tack! Vi hann lite iaf och det kanske gjorde skillnad för en person som jag fick höra nu förstår att det är dags att gå vidare till npf-utredning. Sådant värmer!


Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


