Stimulansöverskott.

Tänk, även när man gör något man tycker är riktigt kul så kan man inte lita till att orken räcker. Det slog mig förra helgen. Jag och min partner var på knytkonferensen WebCoast.

Jag ville introducera honom i ett sammanhang som jag älskar och känner mig hemma i, med människor som är verksamma inom sociala medier, som bloggare, twittrare och facebookare som arbetar via nätet mycket, men också träffas live.

Därav knytkonferens, där medlemmarna skapar innehållet utan att någon vet exakt på förhand. Gemensam nämnare är internet.

Jag twittrade lite, om räkmackan jag hoppades på, precis som förra året.  Och yes.

Men det blev också överväldigande för mig. Twittrade:

Inser om min bristande ork och förmåga bland många människor, det kan jag inte fortsätta låtsas att inte finns. Orkar inte.

#ADHD Katatoniskt trött av att träffa 250 människor samtidigt. Taggad för imorgon på WebCoast!

Vi åkte hem efter introduktionen, men jag kunde inte varva ner.

En dag står insikten som ett skåp framför ansiktet: Jag vill mer än jag kan. Men jag väljer att öppna skåpet och se vad det är i. #ADHD

Jag kanske inte kan som jag vill, som jag kanske kunde förr – men jag kan ta ut det som jag kan ta emot.

Var så taggad och fick många fina möten både fredagens få timmar och lördagen.

Vet varför jag trivs med sociala medier; interagerandet får mig att tänka efter.

Och efter events blir det mycket nytt att processa; stimulering och nytänkande och fina känslor. Förstår inte dem som bara antar, utifrån, att sociala medier är ytliga, som deras egen fördum!?

Och ett par föredrag mellan allt socialt.

Dagens AHA-uttalande: Bot mot bristande ansvarstagande: Ge mer ansvar! @JohanLange #webcoast om sitt koncept LUCK-ledarskap. Något jag som förälder uppskattade att lyssna på.

Hjärnan slog frivarv. Jag glödde.

Underbart på WebCoast. Idéer bara poppar upp av allt samspel. Antecknar frenilt (frenetiskt/febrilt) i mitt analoga block.

Så mycket inspiration och kreativitet!

Till #WebCoast kommer folk som kommer skriva böcker om de inte redan gjort det. Skillnad från Sportsverige? Vi har Zlatan, Glenn Strömberg.

Hamnade uppe vid datorn igen lördag kväll och kunde inte varva ner alls.

Nattuggla? Inte jag inte. Kalla mig morgongök. Eller kanske inte – förresten..

Var trots den lite humoristiska kommentaren rätt nedslagen på något sätt. Jag klarade inte ens av att ta tillvara all tid på WebCoasts tre dagar. Tog beslutet att stanna hemma på söndagen. Hade ändå fått så mycket. Det fanns inte plats för mer.

Sätta stopp när orken tryter, något jag tränat på och är tråkigt, men jag har accepterat min grad av ork och gör det bästa av den. För faktum är:

#ADHD -flickor är speciellt bra på att mörka

sina brister. Men efter grundskolan börjar det

bli svårare. I medelåldern är orken ev slut.

8 Responses to “Stimulansöverskott.”


  1. 1 Tant Rasch mars 23, 2012 kl. 7:16 e m

    ja fy tusan vad jag känner igen mig

    Jag fungerar helt enkelt bäst från ovan..

  2. 2 Tant Rasch mars 23, 2012 kl. 7:19 e m

    men vad är det för jäkla svammel de har hittat på nu då! Jag tänkte bege mig hem till min blogg via bilden å så kommer jag bara till nåt gravatarfoto? Vad trött jag bliiiiiiiiiir!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    (testar det där ”ändra” dårå)

  3. 3 Tolmia mars 24, 2012 kl. 9:18 f m

    Jamen ååå vad jag känner igen mig.
    Och det där sista på slutet…
    Min ork är också såå liten mot förr.

    Inte alltid så roligt att inte orka vara med på roliga saker.
    Hoppas du får nytta av den tid du orkade vara med trots allt.

  4. 5 Adrian april 10, 2012 kl. 8:07 e m

    Hallå syrran, se det som att du har mindre magsäck än andra å blir fortare mätt. Se till att käka de bästa grejerna först bara så maximerar du upplevelsen även om du måste korta ner måltideni förhållande till de ”normala”.
    Konstigt att likna din hjärna med en magsäck men den fick du på köpet:)

    Adrian


  1. 1 Det finns inget som är lagom med mig. « Victorias ADHD-blogg. Trackback vid maj 30, 2012 kl. 10:54 f m

Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


