Stöd NPF med det varma hjärtat.

Skapade ett pic badge och tyckte faktiskt att det skulle haft text i mitten typ Stöd NPF-barn, men lyckades inte göra det.
Det lila hjärtat överfördes till min facebook-avatar via att jag från picbadge-sajten där det står Add to facebookpicture loggade in på fb från picbadges. Så här blev det:

Min text om npf-hjärtat är: För att uppmärksamma det tidiga behovet av hjälp vid neuropsykatriska diagnoser. För att se alla som har en neuropsykiatrisk funktionstillgång – som ADHD och inom autismspektrat – för att de inte får hjälp i tid ATT BLI ALLT DE KAN VARA.

Till min glädje, fast det inte var perfekt, dvs som jag tänkt, så såg jag att massa npf-personer och npf-föräldrar fixat hjärtat till sitt eget foto på facebook. 97 supportrar nu, utan direkt marknadsföring. Men vi kan bli fler. Jag laddar upp hjärtat på varje ny profilbild på facebook. (Som idag, två veckor senare har 184 personer laddat upp hjärtat. Det värmer.)

Vi har ett behov av att stöjda varandra. Sprid gärna hjärtat med länken till picbadges.

Det blir lättare på facebookforumen att ha sitt eget foto kvar än att ha en svart bild med supportertext som vi haft.

9 Responses to “Stöd NPF med det varma hjärtat.”


  1. 1 Tant Rasch mars 23, 2012 kl. 7:13 e m

    men tack INTE, jag satt här och skrev en lååååång kommentar och så skulle jag bara kolla vad det var för länk du hade lagt in …när den öppnades i samma fönster.

    Jag vägrar logga in på facebook sen flera månader så jag vet inget om nåt sånt hjärta och brukade förresten inte ha såna där fotogrejer men jag gillar ditt initiativ. Eftersom jag nu har återupplivat min blogg även om en sån numera räknas som Off grid 😉 så är det ju mer intressant att använda det på bloggen i så fall. Massor av folk använder INTE FB och andra instängda hagar – de vägrar, kan behöva upplysas menar jag men de kanske också Nu e ju jag sån att jag personligen måste ha hjärnkoll på exakt vad som menas med att uppmärksamma det tidiga behovet […] eftersom ett hjärta är ett hjärta liksom. Jag kände inte att jag fattade det direkt (jag har fortfarande problem med att hålla isär alla de där rosetterna ska sägas) Please help me out here! 🙂 När du får tid.

  2. 6 Tant Rasch april 5, 2012 kl. 9:08 e m

    Menar du att du har gått igenom hela din länklista eller? Är du galen mänscha????


  1. 1 Debatt om ADHD. « Victorias ADHD-blogg. Trackback vid maj 18, 2012 kl. 7:47 e m
  2. 2 In memorandum. « Victorias ADHD-blogg. Trackback vid maj 19, 2012 kl. 6:27 e m
  3. 3 ”Skickat bort” vårt barn – utan dåligt samvete. | Victorias ADHD-npf-blogg. Trackback vid mars 7, 2014 kl. 6:17 e m

Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


