In memorandum.

En mycket märklig och sorgfylld känsla i starten på dagen då en ung människa avslutat sitt liv. Någon jag inte kände, men jag blir alldeles tyngd då det finns kopplingar till det jag och många med mig lever med och kämpar för; barn och unga med neuropsykiatriska funktionshinder.

Väldigt nedslående och jag tänker på mamman som jag är facebookvän med och de andra anhöriga.

Det känns som att det alldeles för korta livet inte får ha varit förgäves.

Lägg uppp ett värmande  hjärta för att visa stöd och uppmärksamma behovet av hjälp så tidigt som möjligt. Liv behöver räddas.

4 Responses to “In memorandum.”


  1. 1 Ann Johnsson mars 12, 2012 kl. 9:45 e m

    Min värsta mardröm blev sann…
    Min 22-årige son med adhd och atypisk autism valde att avsluta sitt liv…
    Jag önskar precis som du att alla ska få hjälp i tid så ingen ska behöva uppleva det jag upplever nu…
    Kram och tack för att du bryr dig

    • 2 Victoria mars 13, 2012 kl. 11:06 f m

      Morgonen jag läste om din pojk var tung, för där har vi varit medlemmar i samma grupp där vi delar med oss och stöttar varandra – och så var det inte nog. Så kände jag och jag vet ju att det finns alldeles för många unga som din son, som knappt orkar med svårigheterna.
      Det är alla föräldrars värsta mardröm du genomlever nu och jag är så ledsen för er skull, speciellt som jag vet att hjälp i tid för barn med neuropsykiatriska funktionshinder kan vara avgörande – men föräldrar fortfarande får kämpa i åratal för att få rätt stöd och hjälp till sina barn.
      Kram, som du vet fortsätter vi npf-bloggare för att vi vill ha en förändring och kanske nå en enda som kan bli lite hjälpt på vägen.
      Mitt varmaste deltagande <3
      Victoria


  1. 1 Betnérs ADHD-skämt för lågt. « Victorias ADHD-blogg. Trackback vid maj 19, 2012 kl. 7:41 e m
  2. 2 ”Skickat bort” vårt barn – utan dåligt samvete. | Victorias ADHD-npf-blogg. Trackback vid mars 7, 2014 kl. 6:17 e m

Kommentera

Bloggen är skriven av Victoria (Frances) Qvarnström.

Jag - med hjärtat för att uppmärksamma om det tidiga hjälpbehovet vid NPF.

Senaste inläggen

Arkiv


Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 220 andra följare

